Dia Yg Satu..

Assalamualaikum and Hi,
Lama tak tulis hihi. Sibuk sgt sejak kebelakangan ni. Takla sibuk sgt tp sibuk jugak.

Emm banyak perkara yg aku lalui dan banyak pengalaman yg ajar aku erti hidup. Tapi sempat tulis dlm diari ja sini tak sempat. Haha so masuk balik cerita.
Bila dah besar ni, lain dah hidup aku. Almost 360 darjah berubah, emm mungkin 280 darjah kot tapi banyaklah.

Tapi sebanyak dan sejauh mana perubahan yg aku lalui,
Satu ja yg aku nampak.

Allah.

Kalau kita berubah ke arah hidup yg kita taknak pun sbnrnya, carilah Allah, Dia akan bimbing kita balik. Kalau kita rasa sepi, sunyi dan dah terlalu penat lalui hidup ni, carilah Allah. Aku sendiri pun dah mcm jauh tersasar ja, tapi alhamdulillah masih banyak org yg baik dalam hidup aku yg nk tolong bimbing aku balik. Tu pun aku tetap nak pilih yg salah. Allah dh bg peringatan tapi tetap ja aku nk buat yg salah. Allah dh bg pengajaran dh kt aku tp aku ttp nk pilih yg Dia tak bg.

Aku jumpa org2 yg beriman. Kita tak tahu hati dia tp melalui perangai kita tahu dia beriman, InshaAllah. Daripada gaya hidupnya, dia tak pernah lupa Allah. Apa yg dia buat semua based on apa yg Allah suruh. Setiap perkara yg dia buat dia fikir dulu sbb takut Allah marah. Aku tabik dgn dia.
Aku jumpa apa yg org kata umm kawan yg bila kita tgk dia, kita ingat kt Allah dan Rasul. Baik orgnya. Tapi betul, mmg dia buat aku ingat kt Allah bila aku tgk dia. Tapi tetap saja aku nak buat benda yg aku tahu salah. Susah bila hati tersekat antara nak pilih yg sementara ataupun kekal.

Hmm perjalanan hidup ni banyak ujian yg menakutkan, tapi aku tau ni hanya permulaan. Aku tak masuk banyak lg fasa kehidupan yg lagi mencabar. Aku dah nak habis satu fasa dlm hidup, zaman foundation/asasi. Lepas ni zaman degree. Serius rasa takut, tapi aku hanya harap Allah tetap bagi kekuatan utk aku teruskan semua ni.

Betul, kalau letak Dia Yg Satu dlm hati, hidup ni rasa sgt bererti. Tapi aku ja yg tak reti nak pilih lg :/

1 comment: