selamat hari guru

Assalamualaikum and Hi,

Everybody knows 16 Mei is Teacher's Day.
Hari di mana org bg hadiah kt cikgu-cikgu nak hargai jasa depa.
Hihi, tapi tahun ni aku dah tak sekolah. In college pulak sambutan dia tak da pun kan.
So aku pun mcm taknak sambut ja. Tapi bila aku baca post kawan-kawan aku pasal cikgu-cikgu, rasa mcm comel pulak zaman sekolah, rindu betul.

Daripada zaman budak skema,
Beralih pulak ke zaman kegelapan yang teramatlah gelap,
Dan lepas tu menuju ke arah kebaikan pulak,
Then datang pulak dugaan yang dah nak buat aku terpesong,
Tapi lepas tu datang prtolongan Allah to guide me back.

But sepanjang hidup aku, dan zaman-zaman yang aku lalui,
ternyata kawan is the main factor apa yang akan jadi dgn kita.
sikap kita, result exam, attitude dengan cikgu, hubungan dgn Allah,
bg aku utk remaja yg sdg membesar, sahabat lah yang memainkan peranan.

Aku dah jumpa macam-macam jenis kawan, baik, nakal, dan even pelik.
And aku sendiri pun dah jadi semua jenis kawan ni.
And all them no matter depa ni mcm mana, sangat bermakna utk aku, mendidik aku to become even better.
Utk yg baik tu, they guide me to be better.
Utk yg nakal sikit tu, they taught me how to menepis kejahatan dan sama-sama berubah jd baik, dan yg penting, from them, I learn to accept yg setiap org tu bukan lah sempurna, dan mampu mengubah diri ke arah jln yang Allah redhai.

Alhamdulillah because Allah gave them to me.

For all my beloved teachers,
Yang pernah mengajar aku, drp segala aspek, mberi ilmu utk aku, terutamanya Mama and Abah aku yang mengajar aku sejak aku dalam perut mak aku lagi.
Thanks.
Aku tahu aku bukan murid yang baik.
Kutuk cikgu, tidur dalam kelas, tak buat homework, ponteng kelas dan bla3.
Namun tanpa guru siapalah aku hari ni.
Mungkin hanya budak hingusan yang tak reti lap hingus pun.
Tapi kerana guru-guru ni, aku menjadi manusia, yang sedang belajar erti kehidupan.

Alhamdulillah because Allah gave them to me.

Terima kasih, Mama and Abah.
Terima kasih, cikgu.
Terima kasih, kawan.

thanks sahabat!
we learned to accept each other, walaupun kita tak sempurna.

thanks my king and queen!
yang mendidik aku menjadi apa yang aku jd hari ni.

Dan....

thanks Ninety-V!
u guys coloured my life utk 5 thn ni.
dan dlm kalangan anda-anda lah saya bertemu mcm2 jenis manusia. hihi.
P/S: aku tengah exam sekarang. doakan kejayaan aku pls. dan, wait for me coming back to Kedah next Tuesday! :)


No comments:

Post a Comment